Szczotka do wc na zajęciach logopedycznych!
Długo mnie tutaj nie było. Data ostatniego wpisu to 22 czerwca 2016 roku. Hmmm… to rzeczywiście długo. Jednak było mi to bardzo potrzebne 🙂 Każdy czasem tak ma, chce oderwać się rutyny. Ty też? Wiem też, że w tym roku szkolnym posty nie będą regularne jak przez ostatni rok (a nawet dłużej). Choć jeszcze nad tym myślę, może będę pisać rzadziej ale regularnie. Sama nie wiem 😉 Na razie jest plan, że będę pisać wtedy, gdy najdzie mnie wena i potrzeba napisania. Posty też będą krótsze , także się nie zdziw 🙂
Ok. To tyle tytułem wstępu. Dziś zapowiadany jakiś czas temu post o szczotce do wc 🙂 Czego to logopeda nie wymyśli i nie wykorzysta, żeby było oryginalnie, kreatywnie i śmiesznie.
Szczotka do WC na zajęciach logopedycznych
Nie ukrywam, że trochę czasu mi zajęło, by to opracować ale uważam, że było warto 🙂 Ps. Wykorzystuję tylko tubę od szczotki. Sama szczotka jest tak, gdzie jej miejsce 🙂
Z tych elementów można ułożyć 3 podstawowe twarze:
Oczywiście elementy można też miksować, żeby było ciekawiej.
Do czego wykorzystuję tę pomoc:
- ułóż tak samo (mam wywołane zdjęcia z różnymi kombinacjami),
- ćwiczenia pamięci symultanicznej (tu ponownie wykorzystuję zdjęcia),
- ćwiczenia pamięci sekwencyjnej (układam po kolei elementy, po nałożeniu na tubę zakrywam białą kartką, następnie proszę dziecko o zamkniecie oczu, ściągam elementy z tuby, mieszam z innymi i proszę o odtworzenie układu,
- ćwiczenia rozumienia (części głowy – twarzy),
- ćwiczenia fleksji (Czego nie ma? Czego brakuje?),
- kategoryzacja (oczy, nosy, usta, włosy, nakrycia głowy).
Ps. Podrzucam Ci bardzo dużo odnośników do starszych postów. Jeśli chcesz sobie o czymś doczytać to w czerwonych linkach powyżej znajdziesz dużo wiedzówki i sprawdzonych pomysłów 🙂
Po więcej inspiracji zapraszam na logopasja.pl/category/zrob-to-sam
bardzo fajne, zwłaszcza, że mało miejsca zajmuje