Ćwiczenia przyimków

Podziel się wpisem z innymi!

ćwiczenia przyimków

Dziś na tapetę biorę ćwiczenia przyimków. Ten post długo czekał w kolejce po mój czas 😉 Chyba już z 2 tygodnie przekładałam stworzenie wpisu, bo… jak to zapewne u wszystkich, także i u mnie, występuje chroniczny brak czasu na wszystko. No ale nic, trzeba żyć dalej i sobie z tym jakoś radzić 🙂

Ćwiczenia przyimków – kilka pomysłów jak je ciekawe wprowadzać do umysłu i słownika dziecka, ale także trochę wiadomości merytorycznych na ten temat.

Chętne i zainteresowane osoby, zapraszam serdecznie!

Kilka słów o przyimkach określających lokację

Osobiście w terapii zawsze, rzecz jasna, z uwzględnieniem wieku dziecka, wprowadzam następujące przyimki:

  • DO (W),
  • NA,
  • POD,
  • OBOK,
  • PRZED,
  • ZA,
  • MIĘDZY/ POMIĘDZY,
  • NAD.

Ważnymi zasadami jest:

  1. Działanie w przestrzeni – 3D, potem działanie na powierzchni płaskiej – 2D.
    Dlaczego? Bo dziecko musi doświadczyć danego „układu” realnie, najbardziej realnie jak się da. Następnie powinno doświadczyć pewnej zmiany percepcji, przenosząc działanie „na kartkę”.
  2. Najpierw działanie z wykorzystaniem konkretów, potem obrazków.
    Dlaczego? Prócz powyższego argumentu, który tu też pasuje, jest to forma po prostu ciekawsza i wcześniej pojawiająca się w rozwoju dziecka.
  3. Przyimek najpierw osobno, potem w kontraście.
    Dlaczego? W izolacji dziecko będzie działać mechanicznie, nauczy się rozumieć dany przyimek. Działania w kontraście mają na celu pogłębienie rozumienia, koncentracji oraz są bliższe realnemu życiu, do którego to terapia przede wszystkim przygotowywać powinna.

Pamiętaj proszę, że dziecko przyimki najpierw musi rozumieć! Następnie będzie mogło ich używać. O tym pisałam już daaaawno temu TU1, TU2 oraz TU3.

Kilka pomysłów na ćwiczenia przyimków

Zapewne na blogu znajdziesz jeszcze inne inspiracje. Wystarczy tylko poszukać 🙂

Podziel się wpisem z innymi!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *