Dlaczego? – czy Twoje dziecko zadaje tego typu pytania? Mam nadzieję, że Twoja odpowiedź brzmi: Aż za dużo! A czy „Twoje” dzieciaki na zajęciach rozumieją to pytanie? Czy potrafią zapytać: Dlaczego? Jeśli tak, to nie musisz czytać wpisu… No na serio piszę! 😉 A DLACZEGO? 🙂 Bo dalej będzie o grze, która wspomaga rozumienie i zadawanie tego pytania oraz utrwala różnicowanie czasu teraźniejszego i czasu przeszłego. Zapraszam!
Czytaj dalej...Hit sezonu zimowego! Pająk, muchy i samogłoski!
Pająk, muchy i samogłoski! Co mają wspólnego pająk i muchy z zimą?! Wiem, wiem, takie pytanie nasuwa się pierwsze. A jednak mają 🙂 W UK pająki i ich temat pojawiania się w domu w okresie jesień – zima to standard. Na początku trochę się wzdrygałam widząc pająka z grubymi, włochatymi nogami o wielkości 2, 5 – 3 cm np. w sypialni czy w łazience. Teraz nie mam z tym problemu – papier i za okno 😉Ale nie o ciekawostkach biologicznych chcę dziś pisać. Jesteś ciekawa o co chodzi z pająkiem, muchami, zimą i samogłoskami? Zapraszam!
Czytaj dalej...Podsumowanie roku 2016!
Rok 2016! Podobne posty pojawiały się już wcześniej – 2014 oraz 2015. W tym roku, żeby zachować tradycję, też coś tam naskrobię 🙂 A co!
Czytaj dalej...Przerwa – Boże Narodzenie i Nowy Rok.
Przerwa w pracy 🙂 – w dniach od 20. 12. 2016 do 09. 01. 2017 będę mniej uchwytna, ponieważ mam urlop od pracy, Internetu, itp. Dlatego serdecznie proszę o kontakt przez email podany tutaj. Odpiszę najszybciej jak będzie to możliwe po powrocie do pracy. A tymczasem, korzystając z faktu, że tu zajrzałaś chcę złożyć Ci życzenia: Zdrowych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia. Niech Nowy Rok będzie pełen pozytywnej energii, kreatywnych pomysłów, szalonych i niezapomnianych chwil. Dziękuję, że TU jesteś! Jeśli znajdziesz chwilę i najdzie Cię ochota, aby wrócić na chwilę do świata Logopasji, oczywiście zapraszam TUTAJ
Czytaj dalej...Wady wymowy – świąteczny sposób na ćwiczenia.
Wady wymowy Po tym poście, dostałam o Was sporo pytań czy ja w ogóle pracuję nad wadami wymowy z „moimi dziećmi”, a jeśli tak, to jak? Otóż, tak pracuję. Czasem dziecko przychodzi tylko (aż) po to, czasem praca nad wymową zaczyna się po jakimiś czasie trwania terapii, wszystko zależy od dziecka, przypadku, potrzeb, możliwości, itd. Dziś pokażę jeden z pomysłów na utrwalenie głosek [s, z, c] w wyrazach i prostych zdaniach. Jak zobaczysz, słowa są bliskie dziecku.Warto dodać, że w taki sposób pracuję z dziećmi w normie intelektualnej, których język polski jest na „fajnym poziomie”. Czyli dziecko m. in. mówi (!) po polsku, zna sporo słów, buduje zadania gramatycznie poprawne, używa czasów. Ps. Nie pcham się w pracę, w typowy sposób, nad wymową, gdy dziecko nie mówi płynnie po polsku. Ale o tym już pisałam, więc się powtarzać nie będę. Zapraszam!
Czytaj dalej...UWAGA PRACA – Poszukujemy terapeuty a może i dwóch!
UWAGA PRACA! Logopasja to dynamiczny zespół, którego celem jest prowadzenie najwyższej jakości terapii oraz szerzenie wiedzy z zakresu logopedii, dwujęzyczności oraz norm rozwojowych dzieci wśród Polaków. Główny gabinet znajduje się w Swindon w Anglii, gdzie prowadzimy terapię logopedyczną i rozwojową już od ponad trzech lat. Stworzyliśmy również portal WWW, na którym publikujemy wartościowe artykuły oraz nowinki ze świata logopedii. Prowadzimy także szkolenia oraz realizujemy projekt wydawnictwa, tworząc własne pomoce i materiały dydaktyczne. Wdrażamy właśnie nowy projekt i potrzebujemy Twojej pomocy. Brzmi ciekawie? Teraz sama możesz do nas dołączyć!
Czytaj dalej...Dopełniacz po raz kolejny!
Dopełniacz. Nie przez przypadek podrzuciłam Ci wczoraj na facebook’u logopasji stary wpis o ćwiczeniach z dopełniaczem. Zaproponowane tam ćwiczenia są dobre na początku terapii i nadają się bardziej dla młodszych dzieci niż np. dla dzieci 5+. Rzecz jasna czasem i z 5 – latkiem trzeba robić wszystko od początku, bo w terapii zawsze bierze się pod uwagę wiek rozwojowy dziecka a nie wiek metrykalny. Ale dziś nie o tym! No to o czym?!
Czytaj dalej...To coś więcej niż czytanie!
Kiedy wczoraj po raz kolejny zapytałam N. co mu się podobało na zajęciach i jakie chciałby mieć zadania na kolejnym spotkaniu – usłyszałam: Układanki i czytanki! 🙂 To stwierdziłam, że pora najwyższa pokazać Ci jeden ze sposobów na czytanie ze starszakami. Rzecz jasna, można dostosować poziom zadania do dziecka młodszego. Chodzi głównie o mechanikę ćwiczenia. Ciekawa o co chodzi? Zapraszam.
Czytaj dalej...Straszne emocje! Straszna gra!
Emocje Pomyślałam sobie, że koniec października, początek listopada to dobry czas na pokazanie Ci kolejnej gry. Co prawda nie obchodzę Halloween, bo to nie moja bajka. Nie zmienia to jednak faktu, że już za kilka dni obok domów moich sąsiadów będę widziała powycinane dynie ze świeczkami w środku, poprzebierane za duchy, wampiry, czarownice, itp. dzieciaki, które będą pukały do drzwi, z wiaderkiem w ręku, krzycząc: Trick or treat! Gra, o której mowa jest kontynuacją Dlaczego? Emocje. Jeżeli te grę znasz, to wiesz, że główną rolę grały w niej emocje: wesoły/ -a – smutny? -a. W tej wersji skupiłam się na innych emocjach. Są w niej same straszne emocje…! Zobacz sama…. Zapraszam!
Czytaj dalej...Kolorowe patyczki. Ale nuda!
Kolorowe patyczki 🙂 O syntezie i analizie wzrokowej często piszę, sama dobrze o tym wiesz, jak śledzisz blog. No i… pojawia się problem, bo… dziś znowu o tym będzie, tylko, że inaczej! Ale nuda…! Dziś post o kolorowych patyczkach w ćwiczeniach percepcji wzrokowej. Zapraszam!
Czytaj dalej...