Jakiś czas temu na Facebooku Logopasji ogłosiłam, że chcę wznowić cykl #ajtejnatywy. Rozpoczęłam go w październiku 2014 roku. Potem cyklu umarł śmiercią naturalną. Teraz mam na niego nowy plan, moim zdaniem ciekawszy i bardziej praktyczny 🙂
Jeśli jesteś ciekawa! Zapraszam!
Obejrzyj spotkanie na Facebooku [OTWÓRZ].
Na początek zachęcam Cię do zapoznania się z wcześniejszymi wpisami. Znajdziesz je tutaj 🙂
Czy będą różniły się nowe Ajtejnatywy od starych:
- będziemy spotykały się na live na FB 🙂 Także śledź mnie tam na bieżąco;
- będę pokazywała Ci pomoce, z których często korzystam, które u mnie sprawdzają i które na własne potrzeby modyfikowałam w bardzo prosty i szybki sposób, by móc z materiału wcisnąć jak najwięcej;
- na koniec będę prezentowała materiały opracowane przez zaprzyjaźnionego grafika, które będą podobne do omawianych pomocy, ale rzecz jasna nieidentyczne 🙂 Co więcej, będzie mogła je pobrać za darmo 🙂
Powtarzam, rozumiem, nazywam cz. 1.
Na początek małe przypomnienie. Kiedyś już o tym pisałam. Powtarzam, rozumiem, nazywam zostało opisane podczas pierwszego postu z cyklu #ajtejnatywy. Dlatego podrzucam tu stary wpis z pomysłami i spieszę wspomnieć o kilku nowych zastosowaniach:
- działania z kolorowymi kartonikami,
- układanki,
- memo,
- tworzenie sterowanych opisów,
- czytanie globalne,
- wycinanie, kolorowanie,
- tworzenie dialogów.
Moje sylabki
Dziś pozwolę sobie krótko opisać tę serię pomocy. Moje sylabki to materiały z wydawnictwa WIR. Składa się z 5 obszernych części. Do każdej z nich dodana jest instrukcja, tłumacząca kropko koku co należy robić. Ta pomoc przeprowadza dziecko i terapeutę przez naukę czytania metodą symultaniczno – sekwencyjną praktycznie od początku do końca. Dziś chciałabym skupić się na na fragmencie części pierwszej. Chodzi mi dokładnie o czytanie globalne onomatopei i wyrazów z pól semantycznych (jedzenie, zabawki).
Jak z niej korzystać nieco inaczej:
- memo,
- układanki,
- taki sam, ale inny (mały – duży, kolory),
- rozkładanie podpisów po pokoju, dziecko podmienia kartonik na obrazek, kartonik,
- tworzenie wyrażeń 2 – elementowych,
- układanie „pociągów”,
- domino,
- wycinanie, kolorowanie,
- układanie dialogów (onomatopeje).
Moje materiały bazują bardziej na pomocy nr 2 z tego posta. Jednak same obrazki można wykorzystać także w taki sposób, jak opisałam to przy pierwszej z nich.
Aby otrzymać darmowe materiały związane z powyższymi pomocami, i omówione na Live na FB, zapisz się na newsletter, a otrzymasz je za 1 minutkę 🙂
Dziękuję ślicznie za bloga, długo szukałam ciekawych pomysłów i rozwiązań…bardzo proszę o wszelkiego rodzaju materiały….gdyż właśnie szykuję się do pracy logopedyczna
Będę się starała podrzucać inspiracje!