Opinie rodziców

Sylwia, mama Dawida (zdiagnozowane spektrum autyzmu):

Witam wszystkich! Jestem mamą Dawida,u którego zdiagnozowano "Spektrum autyzmu".

Długo zastanawiałam się, co mogę napisać o Panii Kamili by móc w kilku słowach opisać jak dużo dla naszego syna Dawida,ale i dla nas jako rodziny zrobiła Pani Kamila i wiem napewno, że o Pani Kamili nie da się opisać w kilku słowach,no może tylko w jednym by coś powiedziało"Pasja" do tego,czym się zajmuje.Widac,że dla Pani Kamili to nie tylko praca,to kontakt z drugim czlowiekiem,często bardzo indywidualny,bo każdy z nas jest inny i ma inne problemy,potrzeby. Powiem tylko,że mieliśmy wielkie szczęście,nawiązując współprace z Panią Kamila już ponad 2 lata temu. Początki jednak nie były łatwe.Dawid miał 3,5 roku i nadal nie mówił,nie reagował na swoje imię, nie odpowiadał na podstawowe pytania typu "Chcesz pić,jeść?" itp Nie było z nim kontaktu wzrokowego najchętniej cały dzień spędzał by sam ze sobą. To był bardzo trudny dla nas czas i choć szukaliśmy pomocy u innych specjalistów, to niestety nie otrzymaliśmy żadnej rzetelnej pomocy. Dopiero Pani Kamila już od 1go spotkania dała nam konkretne wskazówki, na które tak długo czekałam i choć do dziś pamiętam słowa Pani Kamili z tego spotkania: "Tu trzeba zacząć od samego początku" i wierzcie mi,że tak było.Zaczynalismy od zera.Z Panią Kamila mieliśmy zajęcia co 2tyg + zadania do domu,które przerabialismy z synem.Zapewniam Was,że zarówno zajęcia z Pania Kamila jak i zadania, nad ktorymi później pracowaliśmy, nigdy nie były nudne.Zawsze były bardzo ciekawe w formie zabawy,a przede wszystkim co dla mnie najważniejsze -skutecznie pomagały mojemu synowi. Efekty od pierwszych zajęć. Z kazdymi nowymi zajęciami,to było jak kolejny krok do odzyskania mojego synka. Każdy, kto ma autystyczne dziecko bądź kogoś bliskiego w rodzinie, powinien zrozumieć co mam na myśli.
Pani Kamila dała nam nadzieję, oparta na konkretnym działaniu i chwilami ciężkiej pracy,jednak trzeba pamiętać, że każdy sukces jest poprzedzony ciężka praca, tylko tak można osiągnąć cel!

Jestem dumna i przeszczesliwa, że nam się udało tę cała drogę przejść zwycięsko. Czasem z mężem, zastanawiamy się co by było, gdyby Pani Kamila nie pojawiła się w naszym życiu, jak by dziś funkcjonował nasz syn, bez pomocy Pani Kamili... I ogarnia nas strach.

Podsumowując, ponad 2 lata temu Dawid nie mówił,nie reagował na otoczenie,nawet to najbliższe (mama,tata) nie był zainteresowany zabawą z rówieśnikami. Nie rozumiał otaczającego go świata i jego reguł.

Dziś to bardzo radosny, ciekawy świata chłopak. Mówi czyta i pisze w 2ch jezykach.Bardzo dobrze się uczy,ma wielu przyjaciół obu narodowości z którymi uwielbia się bawić, ze wzajemnością Ja, jako mama mogę swobodnie porozmawiać z moim synem. Poznać jego potrzeby,radości i smutki.Wszystko,co każda mama chce wiedzieć o swoim dziecku i jego uczuciach.

Pani Kamilo, nie potrafię w kilku słowach ująć ,jak bardzo jestem wdzięczna za wszystko, co Pani dla nas zrobiła!!! Dziekuję z całego serca, a w ramach podziękowania przesyłam dobra wiadomość, którą dziś otrzymałam ze szkoły. Dawid został najlepszym uczniem tygodnia, jutro będą biła mu brawo na uroczystym apelu z wręczeniem dyplomu. Jestem przekonana, że to by się nie wydarzyło bez Pani wkładu.

Jeszcze raz Dziękuję!!!

Justyna, mama Kuby (opóźnienie rozwoju mowy):

Kiedy rozpoczęliśmy terapię Jabub praktycznie niczego nie mówił. Dzięki fachowości, ciepłu i cierpliwości Jakub bardzo szybko zaczął mówić i teraz jest prawie 7 - letnią "peplą". Obecnie pracujemy nad tym, by jego wymowa była lepsza.

Jagoda, mama Kuby (niedokształcenie mowy o typie afazji typu motorycznego):

Efekty były juz po pierwszych kilku zajęciach. Trafiliśmy do p. Kamili, gdy Kubuś miał 3,5 roku. Używał wtedy kilku wyrazów i wydawał jedynie dźwięki. Dziś buduje zdania, czyta i zaczyna samodzielnie pisać.

Basia, mama Dylana (w trakcie diagnozy autyzmu):

Przez okres naszej współpracy porawiło się rozumienie mowy. Syn zaczął wykonywać proste polecenia, z chęcią przyjeżdża na zajęcia. Nauczył się współpracy z drugą osobą.

Kasia, mama Marysi (bardzo złożona wada wymowy):

Zajęcia z p. Kamilą są zawsze bardzo dobrze przygotowane i dostosowane do potrzeb dziecka. Jest bardzo dużo materiału, na którym można pracować z dzieckiem w domu. Na lekcjach bardzo często jest coś nowego, coś co zaciekawia dziecko (różne gry, pomoce i "prace domowe"). Marysia poczyniła bardzo duże postępy. Mówi teraz do nas powoli i można ją w pełni zrozumieć. Kiedyś było to niemożliwe.

Magda, mama Kacpra (opóźnienie rozwoju poznawczego oraz rozwoju mowy na skutek ciężkiego wypadku):

Postęp dziecka od momentu rozpoczęcia terapii (około 2 lat tamu) ogromny! Dziecko w chwili obecnej dogania swoich rówieśników, są jeszcze pewne problemy i niedociągnięcia ale wierzę, że przez dalszą pracę uda się je zniwelować.

 

Sylwia, mama Krystiana (zdiagnozowane spektrum autyzmu):

Po każdych zajęciach syn chętnie wykonywał kolejne ćwiczenia, które go interesowały i wzbudzały ciekawość, dzięki którym mógł się dużo nauczyć. Na początku terapii syn nie mówił, denerwował się, jak go nie rozumieliśmy. A teraz dziecko mówi z chęcią, nawiązuje kontakty z rówieśnikami, bawi się super z braćmi, czego wcześniej nie robił. Zadaje dużo pytań odnośnie praktycznie wszystkiego. Interesuje go wszystko. Uczy się chętnie.

Asia, mama Mateusza (niedokształcenie mowy o typie afazji typu motorycznego):

Przez prawie 3 - letnią współpracę z moim synem, z afazją, rozwinęła się  mowa, pojawiły się pytania, pojawiło się spontaniczne budowanie dłuższych zdań oraz wzrosła pewność siebie. Mateusz też nauczył się czytać po polsku.

Emilia, mama Gabrysi (bardzo złożona wada wymowy):

Gabrysia zrobiła bardzo duży skok w sposobie mówienia od momentu rozpoczęcia terapii. Na początku mówiła tak, że nikt jej nie rozumiał. Teraz, nie tylko mówi poprawnie, ale wypowiada się ładnie całymi zdaniami. Jej język i słownictwo bardzo się rozwinęło przez  te ponad 2 lata. Myślę również, patrząc na jej rówieśników, że jako dziecko dwujęzyczne, dzięki tym zajęciom dużo lepiej posługuje się językiem polskim, pomimo codziennego używania języka angielskiego przez większość czasu.

Karina, mama Dominika (wada wymowy): 

Zajęcia prowadzone są bardzo dobrze i dokładnie. Plusem jest także to, że nauka jest połączona z zabawą i różnego rodzaju grami edukacyjnymi. Przychodząc na terapię pierwszy raz bałam się, że jest już za późno na to by Dominik nauczył się mówić [sz, rz, cz, dż] oraz [r]. Teraz po kilku miesiącach terapii jest szafa, szyja, czapka, dżem i rower.

Aneta, mama Kuby (niedokształcenie mowy o typie afazji typu motorycznego):

Mój syn zrobił ogromne postępy. Jego mowa i sposób komunikowania się z nami i otoczeniem jest zrozumiały dla wszystkich. Przed rozpoczęciem terapii syn mówił: Ty ja lody. Teraz mówi: Mamo, kup mi lody.

Natalia, mama Mateusza (niedokształcenie mowy o typie afazji typu percepcyjno - motorycznego):

Mateusz zrobił duże postępy w rozumieniu i w mowie. Jestem bardzo zadowolona z zajęć. Pani Kamila ma super kontakt z synem i świetne pomysły na zadania.

Edyta, mama Andżeliki (wada wymowy spowodowana niedosłuchem):

Jesteśmy bardzo zadowoleni z mężem z postępów córki i ogólnego rozwoju (czytania, pisania, wymowy) jaki w tym czasie (2 lat) osiągnęła. Córka z wielką radością przyjeżdża na zajęcia.

Agnieszka, mama Nicholasa (wada wymowy + ryzyko dysleksji):

Widzę różnicę w wymowie i czytaniu. Jest duża poprawa a byliśmy zaledwie na kilku zajęciach.