Dlaczego? Czas przyszły.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedin

Jeżeli śledzisz bloga systematycznie to wiesz, że od ponad 2 lat publikuję własne, autorskie gry 🙂 Oto dowód na to, że nie blefuję – Pierwsza gra. Udowadniam w ten sposób, że pomoce logopedyczne można wydawać nie tylko za pośrednictwem dużego wydawnictwa.
Dziś chcę pokazać Ci kolejną grę z cyklu gier Dlaczego?

Zapraszam!

Dlaczego? Czas przyszły.

W skład gry wchodzą:

  • 24 obrazki (12 par), z których pierwsza połowa dotyczy czasu teraźniejszego a druga czasu przyszłego. Wszystkie sytuacje wykorzystane w grze są bliskie dziecku:

  • kartoniki, przedstawiające w prostej formie plany dzieci:

 

 

  • kalendarz (w plikach gry jest tabela, która ułatwi Ci stworzenie kalendarza, trzeba ją wydrukować 5 razy i połączyć w całość), 2 tabele, kartoniki z dniami tygodnia (wszystko będzie widać poniżej).

Jak grać w grę?

Na początek oznaczacie wraz z dzieckiem dzień tygodnia, który obecnie trwa. W tym przypadku wykorzystałam karteczki samoprzylepne. Kolejno na dniach tygodnia, które są, w naszym przypadku, za środą (czas przyszły) lokujesz kartoniki z akcjami, które się zadzieją.

Następnie kładziesz przed dzieckiem wybrane przez Ciebie karty oznaczone tikiem. Omawiacie je, zadaje pytania, itd.

Potem wykładasz z puli kart bez tika (uwaga tiki robiłam sobie sama :)), kartę którą chcesz (byleby pasowała do tych wybranych z tikami), i wkładasz ją w tabelę, w kolumnę TERAZ.

Zadaniem dziecka jest dobrać kartę do pary, położyć ją w kolumnę POTEM i powiedzieć zdanie, np.

Zuzia przymierza teraz strój, bo potem będzie szła na bal przebierańców.

Kolejne pytanie brzmi: Kiedy? Dziecko odszukuje kartonik, w tym przypadku z maską, balonami i czapką czarownicy oraz określa kiedy się to zadzieje. Wypełnia tabelę.

I analogicznie kolejny przykład:

Podsumowanie

Jedynym minusem gry jest to, że by w nią grać potrzeba sporo miejsca. Prócz tego po 3 miesięcznych testach nie mam innych ‚ale”. Bo te, która były Oksana już poprawiła 🙂

Jestem ciekawa Twojej opinii i ogólnie Twoich spostrzeżeń na temat innych gier z cyklu Dlaczego? oraz innych, bo juz trochę ich jest 🙂

Zapraszam też tutaj, by doczytać co przez grę się ćwiczy i dla kogo ona jest.


Spodobał Ci się dzisiejszy wpis?

Jeżeli tak, to świetnie! DOŁĄCZ do pozostałych a otrzymasz mojego e-booka Diagnoza logopedyczna w pigułce oraz innych BEZPŁATNYCH materiałów. Czasem powiadomię Cię też o moich najnowszych artykułach. Doceniam to, że tu jesteś. A teraz...

Wpisz imię

Podaj e-mail

 

 

 

 

Coś podobnego!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedin
Posted in Blog, Ćwiczenia językowe, Ćwiczenia myślenia and tagged , , , , , , , .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *