A DLACZEGO Michał myje ręce? A DLACZEGO…?

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedin

Czy Twoje dziecko zadaje tego typu pytania? Mam nadzieję, że Twoja odpowiedź brzmi: Aż za dużo!

A czy „Twoje” dzieciaki na zajęciach rozumieją to pytanie? Czy potrafią zapytać: Dlaczego? Jeśli tak, to nie musisz czytać wpisu… No na serio piszę! 😉

A DLACZEGO? 🙂

Bo dalej będzie o grze, która wspomaga rozumienie i zadawanie pytania DLACZEGO oraz utrwala różnicowanie czasu teraźniejszego i czasu przeszłego.

Zapraszam!

Jeżeli jesteś stałą czytelniczką bloga wiesz, że tworzenie gier i pomocy terapeutycznych nie jest mi obce 🙂 Wiesz też zapewne, że często w moich grach pojawia się magiczne pytanie DLACZEGO? A dlaczego tak jest? Bo w życiu i terapii dziecka to pytanie jest przełomowe a jego rozumienie, zadawanie i odpowiadanie na nie to krok milowy!

Dlaczego? Czas przeszły.

Nie wiem od kiedy coś nazywa się „serią gier / serią pomocy” ale sądzę, że trzecia gra z rzędu z pytaniem DLACZEGO, tyle, że w innym kontekście podpada pod „serię”. Zatem trzecią grą z serii DLACZEGO jest gra pt. Dlaczego? Czas przeszły. Dwie wcześniejsze znajdziesz tutaj.

Co zawiera nowa gra?

Nowa gra z seria różni się od pozostałych. Składa się z 36 kart podzielonych na dwa czasy teraźniejszy i przeszły oraz na część żeńską i męską. Uprzedzając pytania. Karty są takiego formatu, że 4 z nich mieszczą się na kartce A4.

Czas teraźniejszy:

Czas przeszły:

Jak korzystać z pomocy?

Na początku omawiacie z dzieckiem wybrane przez Ciebie karty z czasu przeszłego. Następnie kładziesz przed dzieckiem tabelkę. Wkładasz wybraną kartę z puli kart z czasem teraźniejszym. Zadaniem dziecka jest znaleźć parę do obrazka, odpowiedzieć na pytania i powiedzieć samodzielnie zdanie. Popatrz.

Przykład 1:

K.: (Umieszczam obrazek w tabelce) Co robi teraz Pani?

Dz.: Szyje.

K.: A co szyje Pani?

Dz.: Spodnie.

K.: A dlaczego Pani szyje spodnie?

Dz.: (Dobiera obrazek z puli obrazków z czasu przeszłego pokazanych na początku rozgrywki) Bo Pani porwała spodnie.

K.: Tak, brawo. Teraz spróbuj sama / sam.

Dz.: Teraz Pani szyje spodnie, bo wcześniej Pani porwała spodnie.

Przykład 2:

K.: (Umieszczam obrazek w tabelce) Co robi teraz Mati?

Dz.: Śpi.

K.: A dlaczego on teraz śpi?

Dz.: (Dobiera obrazek z puli obrazków z czasu przeszłego pokazanych na początku rozgrywki) Bo był w lesie na wycieczce.

K.: Tak, brawo. Teraz spróbuj sama / sam.

Dz.: Teraz Mati śpi, bo wcześniej Mati był w lesie na wycieczce.

Podsumowanie

Jeżeli masz ochotę zapoznać się grą jeszcze dokładniej zapraszam tutaj.


Spodobał Ci się dzisiejszy wpis?

Jeżeli tak, to świetnie! DOŁĄCZ do pozostałych a otrzymasz mojego e-booka Diagnoza logopedyczna w pigułce oraz innych BEZPŁATNYCH materiałów. Czasem powiadomię Cię też o moich najnowszych artykułach. Doceniam to, że tu jesteś. A teraz...

Wpisz imię

Podaj e-mail

 

Coś podobnego!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedin
Posted in Blog, Ćwiczenia językowe, Ćwiczenia myślenia and tagged , , , .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *